2024. február 25., vasárnap

Teljes kiőrlésű öregtésztás kenyér

 Az adagból 1 kg kenyér lesz.

Öregtészta: 

Első napon ezt készítjük el. Ebből a mennyiségből 2 kg kenyér süthető.

175 g teljes kiőrlésű liszt (én Király Roland Megmentő lisztjét használom)

75 g BL 80 liszt (szintén Király Roland lisztjéből)

1,5 dl víz (ezt figyelni kell, lehet, hogy többet vagy lehet, hogy kevesebbet kíván meg a tészta)

negyed tk. só

5 g friss élesztő

Keményebb kenyér tésztát dagasztunk belőle. Én géppel dagasztom, de kézzel is kikeverhető. Kelesztő tálba teszem, hagyom túlkelni, egy kelesztő tálba teszem, akár a hűtőbe is bele lehet tenni.


Kenyér:

2 dl víz

100 g natúr joghurt

2 ek olaj

20-25 dkg öregtészta

350 g teljes kiőrlésű liszt

150 g BL 80 liszt

10 g élesztő

A tészta állagát a vízzel állítom be, ruganyos de nem ragacsos tésztát kell dagasztani. Majd hagyom kelni 30-40 percig. Utána gömb alakúra hajtogatom, ez fontos, hogy a sikérszálak megnyúljanak, ez a hajtogatás ad tartást a kenyérnek. Ezután pihentetem 10 percig és kilapítom, meghajtogatom kenyér formára. Ezután újra 30-40 percig kelesztem, már abban az edényben, amiben sütni fogom. Kacsasütő jénai a legjobb az én tapasztalantom szerint. 30 perc után pengével bevágom és még 10 percig kelesztem. Sütés előtt bespriccelem a sütőedény tetejét. 230 fokon sütöm 30 percig, majd a tetejét levéve még 10 percig 200 fokon.







Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése