2010. november 6., szombat

Hamburger

Sziasztok kitartó olvasóim :)
A mai ebéd annyira finomra sikerült, hogy még lefényképezni is elfelejtettem. Még szerencse, hogy én nem tudtam megenni az egészet, így a maradékról készítettem fotót. De figyelem! Csak erős idegzetűeknek... :)
Most biztos gondoljátok, hogy mi a pláne egy hamburgerben?! Hát az, hogy a húspogácsát is én készítettem, és mondjak valamit? Megérte. Akkor most előbb a recept, és aztán a fotó.

Hozzávalók:
A húspogácsához (8 pogácsa lett belőle):
50 dkg darált hús (fele marha, fele sertés)
1 nagyobb hagyma
só, bors
2 ek mustár
3-4 ek ketchup
1 tojás
Worchestershire szósz (egy teáskanálnyi)
(ha a massza túl laza, akkor zsemlemorzsa)

A hamburgerhez:
4 db puffancs
lila hagyma
paradicsom, uborka
savanyú uborka
ketchup, mustár, majonéz
reszelt sajt
saláta

A darált húst tálba tesszük, megsózzuk és borsozzuk. Hozzá adjuk a többi hozzávalót is (a hagymát nagyon apró kockákra vágva), és összekeverjük. A masszából lapos pogácsákat formázunk, és egy tálcára rakjuk, amire folpackot tettük. Megkenjük a tetejüket vékonyan olajjal, és néhány órára hűtőbe tesszük, hogy az ízek összeérjenek. Ha sok a 8 húspogácsa, akkor vagy csináljuk kevesebb alapanyagból, vagy fagyasszuk le a pogácsákat. Ezután süssük kiolajozott teflonos serpenyőben, amíg át nem sül. Közepes fokozatot elég használnunk, mert könnyen megpirul a külseje, a közepe viszont rózsaszín maradhat. Ezután már csak ízlés szerint össze kell állítani a hamburgereket. Jó étvágyat!

És akkor lássuk az ígért képet a maradékról:

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése